Media

Prowadzimy systematyczne działania komunikacyjne.
Zapoznaj się z naszymi informacjami prasowymi.
10.02.2017

Czas podsumowań i planów

Branża winiarska, tradycyjnie już na początku roku, podsumowuje ostatnie, niezwykle intensywne miesiące ubiegłego roku i planuje kolejne kroki. Jak mówią przedstawiciele Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa, niezbędne jest podążanie za obecnymi trendami rynkowymi, jakimi są ekologia, innowacje i premiumizacja.

Okres grudniowo-styczniowy przynosi, w zestawieniu z innymi miesiącami, wzrost sprzedaży alkoholu nawet o 30%. W tym czasie chętniej sięgamy po wyroby z wyższej półki oraz po wina musujące. Tak było i tym razem – mówi Jerzy Kwaśniewski, Prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

 Pod wieloma względami rok był udany, pomimo trudności na rynku pracy i olbrzymiej konkurencji, również cenowej – przyznaje z kolei Dariusz Polak, Członek Zarządu firmy Henkell & Co. Polska. W kraju zachowaliśmy stabilną sprzedaż praktycznie na całym asortymencie, a nawet zrealizowaliśmy wzrosty w takich segmentach jak wina musujące, gronowe oraz aperitify ziołowe. W sprzedaży eksportowej odczuwamy skutki niełatwej sytuacji na rynkach Rosji i Ukrainy, z którymi to krajami łączą nas od lat mocne więzy biznesowe. Mamy jednak nadzieję, że rok 2017 przyniesie poprawę w tym względzie, zwłaszcza że, poza tymi dwoma wspomnianymi krajami, u pozostałych naszych odbiorców eksportowych zanotowaliśmy około 10 % wzrost sprzedaży. Tak więc nasze marki mają się nieźle , nie tylko w Polsce, ale i zagranicą.

Powodów do narzekań, mimo niekorzystnego kursu euro, który znacząco wpłynął na koszty działalności, nie widzi także firma Jantoń. Z naszej perspektywy był to bardzo dobry rok, zrealizowaliśmy cele strategiczne oraz przygotowaliśmy się do wdrożenia w życie planu rozwoju na lata 2017-2021. Jego celem jest podwojenie wartości sprzedaży w ciągu najbliższych 5 lat – mówi Jakub Nowak, Wiceprezes Jantoń. Dodam jeszcze, że w kategorii „cydr”, w której naszym przedstawicielem jest Dobroński, uzyskaliśmy ponad 40% wzrost sprzedaży!

Jak zauważa Jakub Nowak, polski konsument jest coraz bardziej wymagający i poszukuje nowości. Firmy, chcąc być konkurencyjnymi na rynku, muszą o tym pamiętać.

Nowości „cydrowe” już niebawem zapowiada firma Warwin, rozwijająca swoją markę „Dobry Cydr”. W planach ma także specjalne akcje mające na celu edukowanie konsumentów w związku z obecnymi napojami „cydropodobnymi”, wyrobami niskiej jakości, które z prawdziwym cydrem nie mają nic wspólnego. Dotarcie do konsumentów z rzetelną informacją na temat cydrów to metoda na wypromowanie tego lekkiego, smacznego i bardzo orzeźwiającego napoju alkoholowego – zauważa Krzysztof Beling, Dyrektor Handlu i Marketingu firmy Warwin.

W 2017 roku będzie się także bardzo dużo  działo wokół strategicznych marek firmy Jantoń: Zbójeckie Grzane, Kadarka Prestige, Monte Santi czy Dobroński Cydr.

Plany ma także firma Henkell & Co. Polska. W roku 2016 wprowadziliśmy do sprzedaży naturalne wina owocowe pod nazwą „Wino Babuni”, chcemy aby rok 2017 stał m.in. pod znakiem promocji naszych win i budowania świadomości u polskich konsumentów, że polskie „prawdziwe” wina owocowe mogą oferować europejską jakość, z której warto być dumnym. To jedno z naszych najważniejszych zadań. Generalnie jednak, naszych celem zasadniczym jest dalsza optymalizacja portfolio firmy pod względem oferty, jakości i strony wizualnej naszych marek – mówi Dariusz Polak.

Stawiamy przy tym również na innowacje, spośród których na szczególną uwagę zasługują aperitify Totino Music Edition oraz aperitify musujące Totino Dance Edition, w pomysłowej, „ubranej w kolory” butelce, dedykowane głównie młodym, pełnym entuzjazmu konsumentom – dodaje Dariusz Polak – Wykreowane i wprowadzone przez nas produkty, podążają za obecnymi trendami rynkowymi. Wysiłki przyniosły już pierwsze pozytywne efekty w 4. kwartale ubiegłego roku, ale prawdziwe „plony” spodziewamy się zebrać w bieżącym roku i w latach kolejnych.

Rok 2017 przynosi dalszy rozwój rynku wina – podsumowuje Jerzy Kwaśniewski, Prezes ZP PRW – Potencjał jest ogromny. Polacy kupują siedmiokrotnie mniej wyrobów winiarskich niż europejscy liderzy konsumpcji, jakimi są Chorwaci, Słoweńcy i Francuzi. Jednocześnie kultura spożycia i otwartość na wiedzę winiarską ciągle rośnie. Przed producentami i dystrybutorami otwarta jest  wielka przestrzeń możliwości, którą skrzętnie starają się wykorzystać podążając za potrzebami konsumentów.

Wróć do mediów

© 2020 Polska Rada Winiarstwa. Wszelkie prawa zastrzeżone