Członków Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa jest jednoznaczne. Spożywania alkoholu, w tym wina, powinny kategorycznie unikać 3 grupy osób:
– kobiety w ciąży,
– kierowcy,
– osoby małoletnie.
Aby zagwarantować, że działania marketingowe firm członkowskich ZP PRW nie będą kierowane do tych osób, nasza organizacja przyjęła Kodeks Dobrych Praktyk Marketingowych. Dokument ten ma również na celu zapobieganie promowaniu nieodpowiedzialnej konsumpcji, przekazywaniu niewłaściwych treści oraz przedstawianiu alkoholu w nieodpowiednim kontekście.
Członkowie ZP PRW zobowiązali się także do umieszczania znaków ostrzegawczych na opakowaniach wyrobów winiarskich znajdujących się w ich ofercie. Jest to wyraz troski o zwiększenie świadomości konsumentów oraz o odpowiedzialność w spożywaniu alkoholu. Znaki są sukcesywnie nanoszone na etykiety produktów z portfolio Członków ZP PRW.
Magdalena Zielińska
Prezes Zarządu
Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa